קשה מאוד להצליח היום בלי יחסי ציבור, שיווק ופרסום. אך כל אלה לא שווים דבר ללא תהליך מובנה ואיכותי של מיתוג. כל חברה, גוף או ארגון אשר רוצים להצליח מבחינה כלכלית, צריכים למתג את עצמם בצורה חכמה ויעילה, על מנת שקהל היעד שלהם יחשיב אותם לאוטוריטה בתחומם ויעדיף אותם על פני המתחרים.
רוב המיתוג בעשור השני של המאה ה- 21 נעשה באינטרנט, מכיוון שזהו המדיום הפופולארי ביותר כיום, אפילו יותר מהטלוויזיה והעיתונות. בכתבה זו נפרט אודות הנושא ההולך ומתפתח של מיתוג באינטרנט
מי צריך מיתוג?
מיתוג הוא התהליך בו בונים תדמית, אופי וייחוד לחברה, עסק או בעל מקצוע, ובעולם כל כך תחרותי, בו בכל תחום יש לא מעט חברות הרוצות לכבוש את קהל היעד שלהן, מיתוג איכותי הוא חיוני. לכן, כל חברה שמכבדת את עצמה חייבת לעשות מיתוג. הדבר נכון גם לאנשים אשר עובדים כעצמאיים (ולא כשכירים בחברה, למשל עורכי דין, פרסומאים ועוד) וכמובן גם לפוליטיקאים ואנשי תקשורת. כולם רוצים למתג את עצמם בצורה מסויימת, והדרך המרכזית לעשות זאת היא באמצעות שימוש נכון ברשת האינטרנט. קשה מאוד לנצח את המתחרים, בין אם המדובר ביריב פוליטי, משרד עורכי דין מתחרה או חנות פרחים מתחרה, ללא מיתוג מנצח! כיום, פרסום, יחסי ציבור ושיווק ישיר אינם מספיקים עוד וחשוב גם להשתמש בכל הכלים שיש לאינטרנט להציע לנו. למעשה, כל ההחלטות הפרסומיות, השיווקיות והאסטרטגיות, נכנסות להגדרה של מיתוג, ולכן יש להקדיש לנושא זה זמן ומחשבה, החל מבחירת נייר מכתבים מתאים, ועד ללוגו, לבחירת אנשי המקצוע ולרוח של החברה.
איך עובד מיתוג באינטרנט?
למיתוג יש כמה פנים וכל מי שעוסק בתחום חייב להכיר את כל האלמנטים של נושא זה. תחומים כמו פרסום, יחסי ציבור, אסטרטגיה שיווקית, אופי ההנהלה והעובדים וכמובן – סוג השירותים או המוצרים שחברה נותנת או מוכרת – כל אלה הם חלק מתהליך המיתוג.
אם אתם שוכרים חברה העוסקת במיתוג, היא כמובן תייעץ על בחירת נייר מכתבים, ריהוט המשרד, אופי הקמפיינים ועוד. רוב הסיכויים שהיא גם תמליץ על מיתוג מקיף באמצעות הכלים השונים של האינטרנט. אתרים ייעודיים, אתרי תדמית, שימוש ברשתות חברתיות (ובעיקר פייסבוק), לינקים, באנרים, פרסום ממומן, קידום אורגני ועוד, הם חלק מהכלים והפלטפורמות בעזרתם ניתן למתג כל חברה בצורה נהדרת ויעילה. כמובן שצריך אנשי מקצוע שיבינו בכל התחומים הללו (כל תחום שכזה הוא עולם ומלואו). רבים בוחרים לעשות זאת כיום באמצעות פרסומים מגוונים ברשתות חברתיות (זהו אחד מהכלים המרכזיים כיום המשמשים למיתוג), וכמובן, גם באמצעות אתרי אינטרנט אשר מספרים אודות החברה, המוצרים, אנשי המקצוע שבה ועוד.
חשוב להבין כי רשת האינטרנט מהווה חלק בלתי נפרד מהמיתוג של כל חברה, ויש לדעת כיצד להשתמש בה בצורה נכונה, הן בכל הקשור לפרסום ושיווק, והן בכל הקשור למיתוג חכם, יעיל וחדשני של החברה. חברה שתשכיל להבין שמיתוג איכותי הוא יתרון מנצח – תשאיר את כל המתחרים מאחור!
השארת תגובה